söndag 12 januari 2014

Ett par sockor på stickorna

Håller på för fullt med min norskmönsterkofta i Brännvalls 100% Alpacka. Just nu är koftan stickad upp till ärmhålet + att ena ärmen är färdig.
Ärm no:2 är på gång, men jag behöver en liiiiiten paus för att inte storkna helt(!!)

Därför kör jag igång ett litet sockprojekt.
Hittade för ett tag sedan det fina sockmönstret Vanilla Latte Socks på Ravelry och tycker att det är ett superbra mönster!
Garnet jag stickar med är Lana Grossas Meilenweit Fantasty.
Lana Grossa har ett extremt stort sortiment av sockgarner kallat "Meilenweit".
Serien Fantasy har lite längre färgpartier som är både enfärgade och "fläckiga". Garnet består utav hela 80% superwash ull och 20% polyamid! Ett riktigt slitstarkt, lättstickat och fint garn.

Lana Grossa säljs inte på så många ställen i Sverige. Jag har fått tag i garnet i mina föräldrars butik i Skåne.
Är du i närheten så kika in i Butik Maglia i Höör, eller gå in på hemsidan och webbshopen --> HÄR



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar