söndag 19 januari 2014

Så er den lige her -Jomfruhummer

Och så var Jomfruhummer klar. Visserligen fattas det en rad knappar, men koftan är blockad och klar så långt.
Jag är både nöjd och faktiskt lite irriterad över det slutliga resultatet. Jag älskar garnet, Hampa & Ull, och mönstret är superkul att sticka! Dock sitter den inte hundra på mig. Det kan bero på att jag och puffärmar inte riktigt går hand i hand, men det kan hända att jag ändrar mig på den punkten.
Jomfruhummer kan vara en sån kofta som växer i mina ögon, och en rad snygga knappar kan nog definitivt höja den!


Vidare fortsätter stickandet på min Nancykofta, mitt mellan tvätthögar och dammtorkningar. Det är så fruktansvärt roligt att sticka mönster! Bild kommer senare!

2 kommentarer:

  1. Den är väldigt fin på bilden! Är du nöjd med den nu i efterhand?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har verkligen växt i mina ögon allt eftersom tiden gått! Jag har ännu inte använt den så mycket som jag kanske borde, men jag tror att jag kommer älska den så småningom!!

      Radera