måndag 19 maj 2014

Det SVÅRA beslutet!

Sitter och finurlar på den senaste ångesten..

Medan mitt liv lite grann tar en ny vändning vad gäller jobb (till största del) så kommer även funderingarna på nästa projekt.
Kanske har jag berättat om att jag, sedan mönstertidningen släpptes, fullkomligt älskat denna modell på långärmad tröja av Leila Hafzi:


Jag har ett gäng nystan av Sandnes Alpakka Silke, tillräckligt många och mer för tröjan i min storlek, och dessutom har jag två olika färger. Jag tänker alltså en bredrandig (eller smalrandig, har inte bestämt mig där heller...) i färgerna naturvit och ljus turkos!

Den största eye-catchern på tröjan tycker jag är båtringningen. Riktigt smälter av hur snyggt det är!

MEN! Nu kommer det stora MENET!
När jag bläddrar lite extra i tidningen dyker denna upp, strax före min favvo-tröja:


Alltså, jag förstår inte riktigt hur jag egentligen kan tvivla. Med tanke på den direkta kärleken jag kände till den förra tröjan. Men det är något med denna som ser så himmelskt ut -den är en slappare tröja, hade nog varit skitsnygg i en tvåfärgad randning, den stora halsringningen som lite kaxigt bara finns där, ärmen som blir ASSNYGG lite slarvigt uppdragen, fallet i plagget..

Jag har problem..
Rent tekniskt sett kan jag ju sticka båda två, men det är något med mig och bara välja en sak, när jag hittar två jag tycker är fina. Jag vill lixom att det plagget jag väljer att sticka, ska få ha ensamrätten till min uppmärksamhet och mina stickor. Det ska få vara ensamt om att få bli ett delikat handarbete!

Åh! Vad sjutton ska jag göra? Vilken väljer jag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar